„Ügyfélkapu“, doslovne preložené ako „Klientska brána“ v Maďarsku, je portál spravovaný centrálnou vládou, ktorý poskytuje prístup k elektronickej administratíve. Klientska brána (alebo „Ügyfélkapu“ v maďarčine) je prístupový bod k elektronickej verejnej správe v Maďarsku. Umožňuje vybavovať administratívne záležitosti online alebo si dohodnúť stretnutia na úradoch verejnej správy. Prostredníctvom Klientskej brány môžete zaregistrovať svoju maďarskú spoločnosť na Firemnej bráne, čo z nej robí nevyhnutnú súčasť procesu zakladania spoločnosti. Viac informácií nájdete tu.
„Ügyfélkapu“ je brána k elektronickej verejnej správe, cez ktorú ako súkromná osoba môžete:
Každý používateľ má na portáli vlastnú schránku, kde môže prijímať a prezerať správy od úradov. Z dôvodu ochrany osobných údajov nie sú správy zasielané priamo na váš e-mail.
Klientska brána tiež umožňuje prístup k firemnej bráne („Cégkapu“), kde môžete spravovať záležitosti týkajúce sa vašej maďarskej spoločnosti. Firemná brána je podobná Klientskej bráne, ale slúži firmám a relevantným osobám (napr. konateľom alebo účtovníkom). Prostredníctvom tejto platformy sa zasielajú oficiálne elektronické správy vašej spoločnosti a účtovníci tu podávajú správy daňovým úradom. Prístup k firemnej bráne, a tým aj ku Klientskej bráne, je preto nevyhnutný.
Prístup na e-Government portál môžu získať nielen maďarskí občania, ale aj občania iných štátov. Registrácia je možná:
Kliknite sem pre objednanie termínu na registráciu v maďarskom vládnom úrade. Na obrazovke vyberiete najskôr „Ügycsoport“ (posledná predposledná možnosť: „Ügyfélkapu, E-ügyintézés“), následne „Ügy“ (zvoľte „Ügyfélkapu regisztráció“). Potom vyberte preferovanú lokalitu podľa kraja a adresy, uveďte požadovaný rozsah dátumov a svoje kontaktné údaje. Systém vám zobrazí dostupné termíny v preferovanej lokalite.
Pri registrácii na Klientsku bránu budete požiadaní, aby ste predložili doklad totožnosti a poskytli e-mailovú adresu, na ktorú budete dostávať notifikácie z platformy. Budete si musieť zvoliť používateľské meno, pričom heslo vám bude vygenerované. Po registrácii je potrebné účet aktivovať do 5 dní a zmeniť pôvodné heslo, inak bude účet vymazaný.
Získanie Klientskej brány v Maďarsku je pre každého bezplatné.
Registrácia zvyčajne trvá približne 15-20 minút. Ak ju vykonávate osobne, môže byť potrebné čakať v závislosti od miesta a času, kedy sa registrujete.
Údaje, ktoré zadáte do tohto formulára spracúvame iba za účelom vybavenia Vašej konkrétnej požiadavky. Bližie informáci o spracovaní osobných údajov nájdete tu.