Firemná brána (alebo „Cégkapu“ v maďarčine) je webový portál, kde môžete získať prístup k oficiálnej pošte, ktorú rôzne maďarské úrady zasielajú vašej spoločnosti. Ide o krok smerujúci k digitalizácii administratívy v Maďarsku, pričom registrácia na Firemnej bráne je povinná pre všetky spoločnosti.
Podobne ako virtuálne sídlo, aj „Firemná brána“ je elektronické úložisko, kde je vždy prístupná oficiálna pošta odoslaná vašej spoločnosti. Pri každom prijatí oficiálneho listu od daňového úradu vám bude odoslané upozornenie na uvedenú e-mailovú adresu. Následne sa môžete prihlásiť na Firemnú bránu a správu si prezrieť. Toto zabezpečuje, že všetka oficiálna pošta je vám doručená bez meškania a že tieto správy sú kedykoľvek dostupné.
Zámerom firemnej brány je, aby všetka oficiálna komunikácia prebiehala elektronicky prostredníctvom Firemnej brány.
Registrácia spoločnosti na Firemnej bráne je možná, ak už máte prístup na Klientsku bránu („Ügyfélkapu“ v maďarčine) – ide o podobné elektronické úložisko určené pre fyzické osoby, ktoré sú rezidentmi alebo občanmi Maďarska. Ak nie ste rezident alebo občan, môžete splnomocniť osobu, ktorá občanom je.
Osoba registrujúca spoločnosť na Firemnej bráne by mala byť jednou z nasledujúcich osôb:
Odporúča sa vytvoriť novú, samostatnú e-mailovú adresu určenú výhradne na prijímanie oficiálnych správ od úradov cez Firemnú bránu. Týmto spôsobom sa oficiálne listy nestratia medzi inou korešpondenciou. Listy prichádzajúce na túto adresu je možné preposielať vašim účtovníkom alebo iným relevantným osobám.
Áno, registrácia je povinná. Spoločnosť musíte zaregistrovať na Firemnej bráne do 8 dní od registrácie spoločnosti. Ak tak neurobíte, riskujete, že premeškáte oficiálne správy od maďarských úradov. Môžete taktiež dostať pokutu za to, že ste nereagovali na správy včas, ako aj za neexistenciu registrácie na Firemnej bráne.
Údaje, ktoré zadáte do tohto formulára spracúvame iba za účelom vybavenia Vašej konkrétnej požiadavky. Bližie informáci o spracovaní osobných údajov nájdete tu.